Kullanıcı sitemi ziyaret ederek ne yapmaya çalışıyor?
Belirli bir sayfayı görüntülerken ne yapıyor?
En çok hangi bölüme dikkat ediyor?
Reklamları, kullanıcıyı rahatsız etmeden bu alanla nasıl bütünleştirebilirim?
Sayfanın temiz, derli toplu ve çekici görünümünü nasıl koruyabilirim?
Belirli konumlar, diğerlerinden daha başarılı olur. Bu "ısı haritası"nda, örnek bir sayfa düzeninde ideal yerleşim gösterilmektedir. Renkler, koyu turuncudan (en iyi performans) açık sarıya (en düşük performans) doğru gider. Diğer tüm şartlar eşit olduğunda, sayfanın üst yarısında bulunan reklamlar, alt yarısında bulunan reklamlardan genellikle daha iyi performans gösterir. Zengin içeriğin ve gezinme yardımlarının yanına yerleştirilen reklamlar, genellikle daha başarılı olur. Bunun nedeni, kullanıcıların sayfanın bu bölümlerine daha çok dikkat etmesidir.
Bu ısı haritası, bir konumlandırma kılavuzu olarak faydalı olsa da reklam konumu belirlerken her şeyden önce kullanıcılarınızın tercihlerini dikkate almanızı öneririz. Kullanıcıların farklı sayfalardaki davranışlarını ve onlar için en faydalısının ve en dikkat çekici yerin neresi olacağını düşünün. En ideal reklam konumunun bazı sayfalarda sizin tahmininizden farklı olduğunu görebilirsiniz.
Örneğin, kullanıcıların özellikle makale okumaya yoğunlaştığı sayfalarda, başmakalenin hemen sonuna yerleştirilen reklamlar genellikle iyi performans gösterir. Sanki kullanıcılar makaleyi okumayı bitirmiş ve kendi kendilerine "Peki şimdi ne yapabilirim?" diye sorar duruma gelmiştir. Hedefi iyi belirlenmiş reklamlar, kullanıcının bu sorusuna cevap verebilir.
Google reklamlarını sayfalarımda nereye yerleştirmeliyim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder