Google internetin kitabı oldu. Özellikle ticaret alanında internetin sağladığı imkanlar klasik ticari yöntemleri çoktan katladı gidiyor. Ancak bu işin bir püf noktası var o da arama motorlarında yani Google'da üst sıraları kapmak. Bu da google'a kendini sevdirmekten geçiyor, yani "Google dostu" olmakta. İnternet piyasası bu işin sırrını öğretmeyi vaadedenlerle doldu taştı. Çünkü bu "Googledostu" (İng. Googlefriendly) denilen şeyi tam anlamıyla becerebilenin sanal alemde olsun, dünyevi alemde olsun sırtı yere gelmiyor. Aslında üç aşağı, beş yukarı herkes benzer şeyler söylüyor. Google da zaten sağolsun saklamıyor bunları, Googlerankings.com sitesinde anlatmış. Aynen çevirip koydum, belki birilerinin işine yarar.
"Web sitesi tanıtımı google'a
uyumlu bir tasarımla başlar"
Arama motoru optimizasyonunun ilk kuralını biliyor olmalısınız: Sitenize ne koyduğunuz yani içeriği, sitenize trafiği arttırmak için yapacaklarınızdan önce gelmelidir. Google'da üst sıraları kapmak için sayfanızın buna hazır olması gerekir. Bu da ancak sayfanızı Google Dostu yaparak elde edilebilir.
Googledostu = Tasarım ve Kullanılırlık + Site Yapısı + Sayfa İçeriği + Anahtar Kelime Araştırması "
Tasarım ve Kullanılırlık
"Sabırsız Robotlar"
Siteniz dışarıdan bakan birine rahatlıkla anlaşılır gelse de içeriden şöyle gözüktüğünü bilmekte yarar var:
Üstelik sayfanızı endekslemeye gelen arama motoru robotları inanın estetiği hiç umursamıyorlar. İşinizin hedef aldığı anahtar kelimeler yalnızca insanlar için değil robotlar için de kolay bulunabilir nitelikte olmalıdır. Üstelik bu robotların çok da sabırsız olduklarını unutmamak gerek. Profesyonel sayfa tasarımcıları doğru anahtar kelimeleri doğru yerlerde, doğru bağlamda ve doğru sayıda kullanmanın önemini çok iyi bilirler. Böylece sitenizi sadece insanlar için değil, internet üzerindeki işinizin kaderini tayin edecek programa da uygun hale getirirler.
Site Yapısı
"Sözlük gibi bir roman yazabilmek"
Kulağa ne kadar tuhaf gibi gelse de insanlarla uğraşmak robotlarla uğraşmaktan daha kolay. Arama motorundan gelen bir robota hoş görünmeye çalışmak sitenizi ziyaret eden bir insanı memnun etmekten daha farklıdır. Programlanmış bir kod, büyük olasılıkla göze hoş görünen bir tasarıma değil, sitedeki bağlantılara bakacaktır ve sayfanın kodlarında yer aldığı şekilde onları bir, bir takip etmeye çalışacaktır.
İnsanlar, sitenizi bir sözlük gibi kullanacaktır. Her zaman ne aradıklarını bilerek bunları mümkün olduğunca çabuk bulmak isteyecekler. Robotlarsa tam tersine, ilk sayfayı hızlıca atlayıp tüm içeriği adeta bir roman gibi okuyacaklar. Ve "İnternet kitabı"nın "İçindekiler" kısmını doldurmak onların görevi olduğu için sitenizin her iki türlü de, amaçladığınız biçimde okunabildiğinden emin olmalısınız.
Sayfa İçeriği
"Oyalanmadan konuya gelin.
Ama bir konu olduğundan emin olun."
Sizin için en önemli içerik sayfada geçen anahtar kelimeler. Robot ise, sayfanızda en sık geçen kelimeleri en önemli sayıyor. Hem o sayfada, hem o sayfanın olduğu sitede hem de o sayfaya bağlantı veren sitelerde. Yani, sizin göreviniz hem insanlara hem de arama motorlarının endeksleyici programlarına anlam ifade edecek ve sizi arama motorlarında üst sıralara taşımasını istediğiniz anahtar kelimelerle dolu bir içerik bulmak. Herbir cümleyi, robotun sizi endeksleyebileceği bir şeyin konteksti olarak kullanarak, içeriği ustaca dağıtmalısınız. Anahtar deyimleri zaten hazır bir girişe yerleştirmek, ana yazıyı işinizi tanımlayacak anahtar kelimeleri serpiştirecek şekilde bölmek ve her sayfayı farklı amaçlar için en uygun hale getirmek. İşte arama motorları için farkı yaratacak nitelikler bunlar.
Anahtar Kelimeleri Araştırmak
"Ben de onunkinden istiyorum!"
Herşeyden önce, sitenizin anahtar kelimelerini işiniz belirler. Tam tersi olmaz. Yani işinizi anahtar kelimeler belirlemez.
Hizmet vermediğiniz bir alanda üst sıralarda olmanız hem ziyaretçilerinizi hayalkırıklığına uğratır hem de söz konusu işten gelir elde edememenize neden olur.
Öte yandan, elde edemeyeceğiniz bir şey için çok çalışmak da hem sizi ziyaretçisiz bırakacaktır hem de, aynı şekilde, gelir elde edememenize neden olur.
Anahtar kelimeler seçmenin ilk kuralı:
Gerçekçi olun!
İkinci kural ise:
Önemli olan onları bulmak değildir.
Onları elinizde tutup tutamayacağınızdır.
İş profiliniz size büyük ulusal ya da uluslararası şirketlerle rekabet etmek zorunda kalmayacağınız, ve çoğunluğu önceden sorgulanmış, geniş bir anahtar
kelimeler seçeneği yelpazesi sağlayacaktır.
Arama motoru kullanmanın gerçeklerini bilmek kilit önem taşımaktadır. Anahtar kelime araştırması kulağa geldiği kadar korkutucu değildir aslında. Tek dikkat etmeniz gereken, çıtanızı ne çok yüksek ne de çok alçak tutmamak olmalı.
Bir profesyonelin ilk adımı: olası kelimeler listesi hazırlayarak, bunların popülerlikleri ile rekabet düzeyini karşılaştırmak.
Siteniz bir kez googledostu hale getirildikten sonra tek yapmanız gereken robotların seçtiğiniz anahtar kelimeler için sayfanızı endekslemelerini beklemek.
Sonuç:
Googledostu = Tasarım ve kullanılırlık + Site Yapısı + Sayfa İçeriği + Anahtar Kelime Araştırması "
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder